De makelaar als marketeer

Van goudentipgever tot procesbegeleider en marketeer. Een succesvolle makelaar moet tegenwoordig van vele (online) marketingmarkten thuis zijn. Drie tips voor conversie-optimalisatie.

Tips voor het schrijven van de beste funda-tekst

1.    Schrap het woord ‘uniek’

Onderzoek van Zillow, het Amerikaanse zusje van funda, heeft het aangetoond. Huizen die worden omschreven als ‘uniek’ verkopen ver onder de gemiddelde lokale verkoopprijs, tot wel 30 – 50 procent minder. Waarom? Zogenoemde ‘unieke’ woningen blijken vaak achterstallig onderhoud te vertonen. Bij de omschrijving ‘unieke kans’ denken veel potentiële kopers aan een ‘opknapper’.

2.    Wees niet bang dat potentiële kopers afhaken vanwege lange aanbiedingsteksten

Gegadigden voor een woning willen details. De extra informatie die je ze in een aanbiedingstekst geeft, kan net dat laatste duwtje zijn voor het aanvragen van een bezichtiging. Uit het Zillow-onderzoek blijkt dat woningen met langere aanbiedingsteksten tegen een hogere transactieprijs van eigenaar wisselen. (Misschien dat makelaars met het betere huizenaanbod meer aandacht aan hun woningpresentaties besteden.)

3.    Vermijd afkortingen, uitroeptekens en capslock-teksten

COMMENTAAR ovbdg!!!!

Valentijns-aanbieding
Support nodig bij je contentmarketing? Bij Xpect Kemps hebben we jarenlange ervaring met online contentstrategie. Speciaal voor jou hebben we een Valentijnsdag-aanbieding. De content-strippenkaart van 10 uur kost normaal 1000 euro. Maar in deze maand van de liefde kost ‘ie slechts 750 euro.

Bel (050) 851 55 53 of stuur een berichtje.