Berlage-Hof

Content-campagne-Berlage-hof-Groningen

Het wakker kussen van slapende prinsessen gaat ons goed af. Een mooi voorbeeld daarvan is Berlage-Hof. Een veelbelovend nieuwbouwproject in Groningen, dat onvoldoende op het netvlies van de huizenkoper stond. Met een praktische en inventieve aanpak brachten we in korte tijd het contentreintje aan het rollen. Het resulteerde in een versnelde verkoop van de woningen.

‘Heb je het al gehoord?’

Het best bewaarde woongeheim van Groningen – zo positioneerde Xpect Kemps de nieuwe woonbuurt. Ga maar na: een jonge woonbuurt in de groene zone van de Professorenbuurt in de Korrewegwijk. Je woont er besloten en rustig aan de rand van het Hamburgerplantsoen. Toch is het bruisende stadshart van Groningen maar een klein eindje fietsen. Deze positionering en pay-off zijn uitgewerkt in een strategisch document dat ten grondslag lag van de succesvolle contentcampagne.

Buzz creëren

Dat was in 2014. Inmiddels is ‘het best bewaarde woongeheim’ allesbehalve een geheim. Inzet van de campagne:

  • posts op Facebook en Twitter
  • advertisingcampagnes Facebook en Google Adwords
  • maandelijkse nieuwsbrieven
  • interviews met (toekomstige) bewoners
  • brochures en persberichten in de verschillende fasen van het project

Een volledige woonbuurt

Nu nadert Berlage-Hof zijn voltooiing. De Hofwoningen, Laanwoningen en Parkwoningen zijn alle verkocht. De eerste bewoners hebben hun intrek genomen. Een gloednieuw appartementengebouw vormt de sluitsteen van deze jonge, levendige woonbuurt in de Korrewegwijk.

Facebookcampagne Berlage-Hof
Interviews met toekomstige bewoners
Persbericht en verslaglegging oplevering 50ste woning. (Foto: Stef Steneker)
Persbericht en verslaglegging oplevering 50ste woning. (Foto: Stef Steneker)
vastgoedcommunicatie
Met alle communicatie denkt Xpect Kemps mee.